آیا می دانستید آبلیمو در آشپزخانه همه کاره ست؟
 
حسرت گذشته ها*** وجود آينده ها
دانلود نرم افزار- بروزترین و بزرگترین مرکز تفریح و سرگرمی-خواف
درباره وبلاگ


با عرض سلام..به وبلاگم خوش آمديد*** به رسم هميشه تنهاتون نذاشتم و با اينكه اين وب بدليل نقص در سرويس وبلاگ دهي لوكس بلاگ حذف شده بود دوباره از نو شروع كردم.... مطمئن باشيد حتما به نظرات خوبتون رسيدگي مي شه؛چرا كه قوت و اميد ما به نظرات سازنده شماست...
نويسندگان

آبلیمو قوی‌ترین محلول اسیدی در آشپزخانه است، آنقدر قوی است که زندگی را برای باکتری‌ها غیرقابل تحمل می‌کند!

به نمونه‌هایی از کاربرد این اسید خوراکی توجه کنید:

برای تمیز کردن سطوح: یک طرف لیموی برش داده شده را روی سطح مورد نظر بمالید تا ضدعفونی شود. لیموترش بهترین چربی زدا است،

پس برای پاک کردن لوازم و ظروفی که حتی با شست وشو نیز چربی روی آنها به طور کامل از بین نرفته است، از آب لیموترش استفاده کنید.

ایجاد دکوراسیون ارزان قیمت: یک کاسه بلوری را با لیمو پر کنید تا یک منظره آفتابی خلق کنید یا می‌توانید یک ردیفی از آنها را لب پنجر بچینید.

برق انداختن سطح ظروف مسی: سطح لیمو را با نمک آغشته کنید و روی ظرف بمالید. ظروف مسی و برنجی پس از گذشت زمان و در مجاورت با هوا تغییررنگ داده و تیره می‌شوند،

حال برای تمیز کردن آنها کافی است پنبه و یا تکه پارچه‌ای را اندکی به آب لیموترش آغشته کرده و بر روی سطح فلز بمالید.
سپس آن را شسته وخشک کنید، خواهید دید که ظرف مسی یا برنجی شما مانند روز اول خواهد شد.

شفاف کردن لباس‌های لباسشویی: یک دوم فنجان، آب لیمو را هنگام شستن لباس درون لباسشویی بریزید.

پس از استفاده از تخته گوشت برای خرد کردن ماهی، گوشت، پیاز، سیر و به‌طورکلی مواد غذایی با بوی تند، برای آن‌که بوی حاصل از آن مواد بر روی تخته باقی نماند،
پس از شست وشوی تخته با آب و مایع ظرفشویی، نیمه‌ای از لیموترش بریده شده را بر روی سطح آن بمالید. جهت رفع بوی دستتان پس از پاک کردن گوشت قرمز، مرغ، ماهی و همچنین سیر نیز از همین روش استفاده کنید.
اگر برای پخت سیب‌زمینی و یا تخم‌مرغ و یاجوشاندن کنسرو تن ماهی کاسه‌ای رویی انتخاب کرده‌اید، در آب حاوی مواد یادشده چند قطره‌ای لیموترش بریزید. با این کار از سیاه شدن جدار داخلی کاسه جلوگیری به‌عمل می‌آید.

اگر دستان شما پس از پاک کردن سبزی‌ها و یا در صورت تماس با میوه‌هایی مانند آلبالو یا شاه توت رنگی شده و با آب و صابون نیز پاک نمی‌شود،

محلولی از آبلیمو و آب آماده کرده و دستان خود را برای مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید، سپس آنها را شسته و خواهید دید چگونه سفید خواهند شد.

در صورتی که اطراف راه آب و همچنین کاسه ظرفشویی و یا دستشویی‌تان با جرمی از رسوبات آب پوشیده شده است، به جای استفاده از انواع مواد شیمیایی مخصوص با مالیدن یک عدد لیموترش به سطوح مورد نظر جرم‌زدایی کنید.

از لیموترش برای زدودن بوی حاصل از تخم‌مرغ بر روی ظروف نیز می‌توانید استفاده کنید.

اگر برای شست وشو و لکه‌زدایی جوراب و یا لباس سفیدتان مایع سفیدکننده‌ای در دسترس نداشتید، می‌توانید از لیموترش به‌عنوان سفیدکننده طبیعی استفاده کنید

به این صورت که جوراب و یا لباس سفید لکه‌دار شده خود را درون قابلمه‌ای پر از آب ریخته و چند تکه لیموترش بریده شده به آن اضافه کنید. قابلمه را بر روی شعله اجاق گاز قرار داده و مدتی این مخلوط را بجوشانید. در حین جوشاندن مقداری

مایع ظرفشویی یا پودر لباسشویی نیز به آن اضافه کنید. پس از گذشت چند دقیقه لباس‌ها را بیرون آورده و آبکش کنید.

 

خلال دندان

همکار بانوان خانه‌دار

بعضی وقت‌ها وسایل پیش پا افتاده داخل آشپزخانه، که به آنها کمتر توجه می‌کنیم قابلیت‌هایی دارند که شاید برای ما کمتر شناخته شده هستند.

هیچ خانم خانه‌داری نیست که بتواند ادعا کند همه کارهای آشپزخانه را به نحو احسن انجام می‌دهد و هیچ مشکلی در آشپزخانه به هنگام انجام کار برایش پیش نمی‌آید.

بارها و بارها برای خانم‌ها اتفاق افتاده که غذای‌شان بر روی اجاق گاز سر رفته و مجبور شده‌اند بعد از پایان آشپزی با مواد و شوینده‌های مختلف به جان اجاق گاز بیفتند و آن را تمیز کنند.

همیشه می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین برای پیشگیری از سر رفتن غذا خلال دندانی را به صورت افقی بین در قابلمه و قابلمه قرار دهید تا از سر رفتن غذا جلوگیری کنند.

بعضی مواقع اگر به جداره دستگیره ظروف آشپزخانه دقت کنید متوجه جرم‌های غذایی می‌شوید که در این قسمت‌ها به وجود آمده‌اند. می‌توانید با استفاده از خلال دندان و الکل یا هر ماده شوینده دیگر این جرم‌ها را از بین ببرید.

گاهی مواقع قصد دارید که سیب‌زمینی را درون مایکروویو بپزید. چهار عدد خلال دندان را در چهار قسمت سیب‌زمینی فرو ببرید. به این تریب سیب‌زمینی شما زودتر می‌پزد چون اشعه‌های مایکروویو به یک اندازه به همه قسمت‌های سیب‌زمینی می‌رسد.

 

نگهداری از خوراکی‌ها

حبوبات: برای نگهداری حبوبات به مدت طولانی از روش‌های زیر استفاده کنید: ۱- حبوبات را با نمک فراوان مخلوط کنید ۲- لابه‌لای آنها چند عدد برگ درخت گردو قرار دهید ۳- حبوبات را داخل تابه حرارت دهید در این صورت به هیچ‌وجه به آن آفت نمی‌زند و

علاوه بر آن زودتر پخته شده و خوش‌طعم‌تر می‌شود ۴-‌می‌توانید حبوبات را یک جوش داده داخل آبکش بریزید و بگذارید تا خشک شوند در این صورت نیز دچار آسیب‌دیدگی نخواهند شد.

پنیر: چند روش نگهداری پنیر را می‌توانید به کار بگیرید. یک روش این است که پنیر را داخل ظرف شیشه‌ای دهان گشاد ریخته و روی آن را با آب نمک جوشیده ولی سرد بپوشانید.
روش دیگر این‌که دستمالی را با سرکه مرطوب کرده و روی پنیر را با آن بپوشانید. یا این‌که آن را کاملا در کاغذ آلومینیومی پیچیده و در یخچال نگهداری کنید.

اگر پنیری که داخل یخچال نگه داشته‌اید کپک زده است آن را در یک ظرف درب‌دار بریزید چند حبه قند هم داخل آن انداخته درب ظرف را خوب ببندید.
پس از چند ساعت پنیرها دیگر کپک ندارند و همه کپک‌ها جذب حبه قند شده‌اند. قندها را دور انداخته و پنیر را استفاده کنید.

رطب: آن را داخل ظرف دربسته و داخل فریزر قرار دهید. هم تازه می‌ماند و هم یخ نمی‌بندد همیشه هم می‌توانید رطب تازه داشته باشید.

پنیر پیتزا: پنیر پیتزا را در فریزر قرار ندهید بلکه آن را داخل کاغذ آلومینیومی پیچیده و در سردترین قسمت یخچال قرار بدهید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها